Dotaz: Potřebovala bych poradit s přesazováním paprik. Můžu papriky při přesazování do zahradnického substrátu "utopit" až po listy,jak se to dělá u rajčat,nebo musím zasadit ve stejné rovině jak vyklíčily? Nemám s paprikama a jejich pěstování žádné zkušenosti. Děkuji.
Odpověď: Papriky přepíchej stejně, jako rajčata - běžně se to tak dělá, stejně se sázejí např. i kedlubny. Navíc papriky a rajčata patří do stejné čeledi, tudíž mezi nimi není až takový rozdíl. Ze stonku, ponořeného pod povrch půdy, mohou vyrašit dodatečné kořínky - je to jeden z důvodů, proč se to tak dělá. Druhý důvod je zlepšení stability rostlinky.
Já jsem amatér v pěstování paprik. Loni jsem je dávala poprvé a nic z nich nebylo. Letos jen žasnu jak rostou. Mě zase kamarád poradil, že mám zarýt slepičí trus, tak jsem to udělala. Nevím,jestli je to tím,ale na jedné malé sazeničce bylo najednou sedm paprik. Některé jsem utrhla brzy,protože jsem měla strach,že to tak malá sazenice nezvládne. Přidám foto,ale není moc kvalitní.
Ze své zkušenosti vím, že ředěný slepičí trus je vynikajícím hnojivem nejen na květiny, ale i na zeleninu a ovoce....zalévám s ním jahody, ale i papričky, které jsou košatější a mají desítky plodů....do konve přidávám jen trochu aby voda byla jako slabý čaj...zatím se mi toto hnojení velice osvědčilo....
Říká se, že papriky mají rády dostatek vody...hlavu mají mít na světle a nohy ve vodě....když k nim obden přidáte slepičince, slabý výluh, odmění se Vám krásným vzrůstem, ale i mnohými plody....
Nedávno jsem se do kamaráda,pěstitele dozvěděla radu,tak doufám,že se letos osvětčí.Poradil mě až budu vysazovat papriky na zahradu,tak mám pod každou papriku do země zapravit kostní moučku,údajně to paprikám stačí jako hnojivo po celou sezonu. Kostní moučku jsem si koupila, dá se dobře sehnat a půl kila stojí 59,-